0 800 500 727
(Безкоштовно з усіх телефонів у межах України)
ВАЖЛИВО! Робота ТДВ "Альянс Україна" пiд час карантину. Детальнiше

Allianz розкриває топ-10 причин індустріальних збитків

19.9.2014

У новому дослідженні Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) відзначається зростаюча економічна вартість ризиків в індустріальному страхуванні. У своєму Глобальному звіті про збитки 2014 р. AGCS виділив 10 основних причин страхових випадків і нові тенденції в цій сфері, проаналізувавши понад 11 тисяч великих індустріальних збитків в 148 країнах, кожен сумою понад 100 тисяч євро (136 455 доларів США). Врегулюванням цих випадків компанія займалася з 2009 по 2013 р.

Аналіз показав, що близько 70% фінансових втрат обумовлені 10 причинами. При цьому причиною найбільшого збитку стала посадка судна на мілину, що говорить про високу вартість ризиків сучасного судноплавства. Далі йдуть пожежі і авіакатастрофи.

Топ-10 причин збитків за загальною вартістю (2009-2013 рр., застраховані збитки на суму понад 100 000 євро/136 455 доларів США)

  1. Посадка судна на мілину
  2. Пожежа
  3. Авіакатастрофа
  4. Землетрус
  5. Ураган
  6. Тілесні ушкодження (в т.ч. з летальними наслідками)
  7. Повінь
  8. Професійні помилки
  9. Дефекти продуктів
  10. Поломка устаткування

У 2013 році 20 найбільших збитків, заявлених страховикам, в цілому склали приблизно 5,9 млрд євро (8,1 млрд доларів США), за винятком випадків, викликаних стихійними лихами. Події в нафтогазовій галузі переважали серед найбільших збитків 2013 року, склавши 40% від загальної кількості. При цьому 8 з 20 найбільших збитків були викликані пожежею і/або вибухом та склали приблизно 2,9 млрд євро (4 млрд доларів США) або майже половину загальної вартості збитків. 

У 2014 році 80% найбільших заявлених збитків сталися внаслідок авіакатастроф або пожеж, зокрема, в енергетичному секторі. Найбільш масштабний збиток від червневої пожежі на нафтопереробному комплексі в Сибіру був заявлений у розмірі близько 586 млн євро (800 млн доларів США).

Аналіз збитків за 2009-2013 рр., проведений Allianz, також підтверджує масштабність страхових випадків у нафтогазовій галузі. Середня вартість збитку тут – 20,8 млн євро (28,4 млн доларів США), що в 10 разів перевищує середній збиток у розмірі 1,9 млн євро (2,6 млн доларів США) за всіма страховими випадками, що розглядаються у звіті.

Зростає актуальність перебоїв на виробництві як наслідка збитків у майновому страхуванні, в тому числі за рахунок ланцюгів поставок, що працюють за принципом мінімальних затрат, і глобалізації виробництва. Це підтверджується середнім розміром збитку в 997 602 євро (1,36 млн доларів США), що на 32% вище втрат від прямого збитку майну (755 198 євро/1 030 505 доларів США).

Коментує Олександр Мек, директор з урегулювання збитків AGCS: «Диверсифікований глобальний бізнес дає нам унікальне розуміння ситуації на передовій страхування індустріальних ризиків з точки зору поточних збитків і майбутніх тенденцій, таких як зростаюча залежність втрат від перерви на виробництві. Публікуючи дане дослідження, ми хочемо показати, що ефективний сервіс з урегулювання збитків грає ключову роль в процесі повернення компаній до звичайного режиму роботи після надзвичайної події».

Нові ризики

Технології, економічне зростання, зміни клімату, соціальні зміни і нормативно-правова база,яка швидко розвивається, - всі ці фактори впливають на ризики і ускладнюють страхові випадки, особливо з відходом від матеріальних ризиків, таких як збитків від пожеж, до нематеріальних ризиків, таких як втрата репутації та перебої в ланцюгу поставок.

У страхуванні майна і відповідальності зростаючі загрози природних катастроф і змін клімату, підвищена складність і взаємопов'язаність ризиків, особливо в частині перебоїв на виробництві, а також зростаюча важливість кібер-загроз спостерігатимуться серед найбільш актуальних трендів нових ризиків в майбутньому.

Збитки з розбивкою по секторах промисловості 

Авіація

Підвищення безпеки польотів призводить до зниження числа катастрофічних збитків, навіть незважаючи на підвищену кількість втрат у 2014 році. Однак розмір авіаційних збитків зростає. Це обумовлено широким використанням нових матеріалів і технічним ускладненням літальних апаратів, а також тенденцією більш жорсткого регулювання і зростанням числа судових суперечок про відповідальність.

При тому, що авіакатастрофи займають один з верхніх рядків серед причин великих страхових випадків щодо числа і вартості збитків (23%/37%), наземні інциденти з літаками також призводять до значної кількості збитків (18%/15%).

Зіткнення повітряного судна з птахами – одна з головних причин авіазбитків. За період з 2009 по 2013 відбулося 34 подібних страхових випадки (27 авіакомпаній). У середньому на них припадає 16,7 млн євро (22,8 млн доларів США) збитків щорічно. Птахи – не єдині представники фауни, які стають причиною втрат в авіації. В Африці літаки страждають від зебр, в Азії та Латинській Америці – від корів.

Енергетика (нафта і газ)

У зв'язку з більш високою вартістю активів та більш складними і взаємопов'язаними ризиками, зростає розмір збитків в енергетиці.

Пожежа – причина збитків №1 в сфері енергетики, як за кількістю страхових випадків, так і за їх вартістю (45%/65%), на другому місці – викиди (18%/19%). Поломка устаткування, вибух, стихійні лиха (урагани) і умовні перебої на виробництві – також знаходяться серед основних причин збитків, виявлених дослідженням компанії AGCS.

Фінансові лінії бізнесу (Страхування професійної відповідальності/відповідальності керівників)

Фінансові установи, директори та керівники стикаються з двома головними труднощами при страхових випадках: набагато менш поблажлива регулююча середа і поширення колективних позовів, обумовлене зростанням культури заяви таких позовів, а також наявністю більш підкованих адвокатів і спонсорів судового процесу.

У багатьох країнах світу AGCS спостерігає зростання страхових випадків у сфері страхування професійної відповідальності, які є провідною причиною збитків серед проаналізованих страхових випадків (74% за кількістю/72% за вартістю).

Намітилася тенденція колективних позовів у нових сферах. При цьому нові юридичні перспективи з'являються за межами США. Колись в Європі і не чули про колективні засоби правового захисту, а сьогодні AGCS спостерігає, що все більше і більше країн їх перейняли. Існує проблема збільшення серйозності колективних претензій та їх частоти в деяких юрисдикціях.

Відповідальність

Страхові випадки зі страхування відповідальності стають більш інтернаціональними, складними і витратними, оскільки продовжує підвищуватися інформованість людей про можливість компенсації і американський стиль судових процесів.

Незважаючи на невелику кількість збитків, пов'язаних з травмами і смертю в результаті протиправних дій, їх частка в сумі відшкодувань становить більше 40%. Страхові випадки з дефектними товарами набирають обертів, як і випадки відкликання транспортних засобів.

Судна і вантажі

Зростання інфляції, проблема халатності екіпажу і висока вартість підйому затонулих суден сприяють тривожному зростанню розмірів збитків у сфері морського страхування, хоча частота страхових випадків (особливо втрати вантажу) знизилася.

У 2012 році збиток від аварії судна "Коста Конкордія" вивів посадку на мілину в лідери списку причин збитків за розміром. Однак ця причина збитків зустрічається відносно нечасто (8%) у дослідженій вибірці. Халатність екіпажу є основною причиною, що стоїть за багатьма збитками, і є потенційним супутнім фактором у більш ніж 60% страхових випадків на суму понад 1 млн євро (1,4 млн доларів США).

Майно та інженерно-будівельні роботи

Розмір збитків в сфері страхування крупного комерційного майна та інженерно-будівельних робіт зростає у зв'язку з тенденцією постійного зростання вартості активів і ризиків, які стають все більш взаємопов'язаними і концентруються в областях, де спостерігається багато стихійних лих. Існує ймовірність зростання збитку від стихійних лих, оскільки зростає економічна активність і вартість активів у зонах підвищеної небезпеки.

Пожежа – головна  причина майнових збитків за даними AGCS, як за кількістю, так і за розміром (26% / 28%). Поломка устаткування теж знаходиться серед лідерів за кількістю спровокованих страхових випадків. Землетруси – перша причина за розміром збитків при інженерно-будівельних роботах (65%), в той час як помилка персоналу/помилка управління є найчастішою причиною, що провокує 30% від загальної кількості випадків.

####

Отримати більш детальну інформацію і завантажити повний текст дослідження можна за посиланням https://www.agcs.allianz.com/assets/PDFs/Reports/AGCS-Global-Claims-Review-2014.pdf